made by ninnibus

made by ninnibus

söndag 20 oktober 2013

Virka med gamla lakan...

 
Japp..det MÅSTE jag testa tänkte jag..Virka med sönderrivna lakan. Inte helt smart idé eftersom jag hört att det tar mycket på handleden att jobba med..tungvirkat liksom..men även om jag har problem med just handleder så är jag även envis som en röd gris. hehe!
 
Man tager ett gammal lakan då...eller som jag i detta fallet..ett påslakan..så jag fick två färger att arbeta med.
 
Klippa, riva, riva o riva...jamen bara DET är ju ett jättejobb tycker jag..och sen linda upp allt till ett nystan också...Bara det var ett drygt jobb. Man kan ju planera att riva en dag och virka en annan liksom..så man inte kräks på eländet...haha!
 
 
Den ena sidan fick små virkade stjärnor..
 
 
...och den andra tofsar bara för att jag inte kunde komma på nåt annat..haha!
Väskans storlek passar lagom en normalstor laptop..men jag måste erkänna att jag blev förvånad över hur tung väskan blev i sig själv. Man kan väl bära runt på papper eller nåt kanske...*ler*